§ 1 Postanowienia ogólne i definicje
- Sklep internetowy dostępny pod adresem markoweobuwie.com.pl prowadzi sprzedaż detaliczną obuwia oraz galanterii za pośrednictwem Internetu w ramach działalności gospodarczej realizowanej pod firmą Danuta Błoszyk Świat Butów Galanteria Skórzana, wpisanej do ewidencji działalności gospodarczej prowadzonej przez Burmistrza Miasta i Gminy Babimost pod numerem 1352, Regon 080151509, NIP 923-114-25-90, rachunek bankowy PKO BP SA O 1 w Nowym Tomyślu 81 1020 4144 0000 6402 0147 6373, adres głównego zakładu: 64-200 Wolsztyn, ul. Dr. Roberta Kocha 56.
- Użyte w dalszej części Regulaminu pojęcia oznaczają:
- Dzień Roboczy to każdy dzień tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Formularz Zamówienia to usługa elektroniczna w postaci interaktywnego formularza umożliwiającego złożenie zamówienia oraz wybranie warunków Umowy Sprzedaży spośród oferowanych przez Sprzedawcę, w tym skorzystanie z rabatów, określenie sposobu płatności i dostawy.
- Klient to osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, lecz posiadająca zdolność prawną, dokonująca zakupu w sklepie internetowym markoweobuwie.com.pl lub korzystająca z usługi elektronicznej świadczonej przez ten sklep, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, albo - jeżeli jest osobą fizyczną - posiadającą chociażby ograniczoną zdolność do czynności prawnych. Klient posiadający ograniczoną zdolność do czynności prawnych zobowiązuje uzyskać zgodę swojego ustawowego przedstawiciela na zawarcie wszelkich umów ze Sprzedawcą/Usługodawcą.
- Konsument to osoba fizyczna, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
- Sprzedawca/Usługodawca to określony w § 1 pkt 1 niniejszego regulaminu, właściciel sklepu internetowego markoweobuwie.com.pl.
- Sklep Internetowy to serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem markoweobuwie.com.pl, umożliwiający Klientowi kupowanie produktów oferowanych przez Sprzedawcę oraz korzystanie przez Klienta z usług świadczonych przez Sprzedawcę.
- Usługa Elektroniczna to usługa świadczona przez Usługodawcę na rzecz Klienta bez jednoczesnej obecności stron (na odległość), poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Klienta, przesyłanych i otrzymywanych za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana, odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne.
- Newsletter to usługa elektroniczna będąca formą elektronicznego biuletynu obejmującego cykliczne informacje o produktach i promocjach dostępnych w sklepie internetowym markoweobuwie.com.pl, rozsyłanego za pośrednictwem poczty elektronicznej do Klientów, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie.
- Konto to usługa elektroniczna będąca zbiorem zasobów i uprawnień w systemie teleinformatycznym Sprzedawcy przypisany konkretnemu Klientowi, oznaczonym indywidualną nazwą (loginem) i hasłem, w którym gromadzone są dane dotyczące Klienta, w tym informacje o złożonych przez niego zamówieniach.
- Produkt to rzecz ruchoma dostępna w Sklepie Internetowym będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
- Koszyk to fragment oprogramowania Sklepu Internetowego gromadzący i uwidaczniający Klientowi wybrane przez niego produkty, umożliwiający modyfikację danych zamówienia.
- Umowa Sprzedaży to umowa przez którą Sprzedawca zobowiązuje się przenieść na Klienta własność produktu i wydać mu go, a Klient zobowiązuje się produkt odebrać i zapłacić Sprzedawcy umówioną cenę powiększoną o ewentualne opłaty dodatkowe, w tym koszty przesyłki. Warunki i tryb zawarcia Umowy Sprzedaży określa w szczególności niniejszy Regulamin.
- Zamówienie to wyrażenie przez Klienta za pomocą środków porozumiewania się na odległość woli zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży na odległość, której przedmiotem jest produkt oferowany przez Sprzedawcę.
- Regulamin to niniejszy zbiór zasad regulujących zawieranie Umów Sprzedaży oraz świadczenia i korzystania z usług świadczonych przez Sprzedawcę. Regulamin nie wyłącza ani nie ogranicza jakichkolwiek uprawnień konsumentów oraz podmiotów nie będących konsumentami, przysługujących im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego regulaminu z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, stosuje się te przepisy.
§ 2 Ochrona danych osobowych
- Za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
- Przez przetwarzanie danych osobowych rozumie się jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie.
- Administratorem danych osobowych jest wskazany w § 1 pkt 1 właściciel sklepu internetowego markoweobuwie.com.pl.
- Przekazanie danych osobowych Administratorowi jest dobrowolne, jednak konieczne do zarejestrowania się, korzystania z określonych usług elektronicznych lub złożenia zamówienia. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody i akceptacja następuje poprzez zakreślenie okienka/checkboxa.
- Przekazane przez Klienta dane osobowe są przetwarzane zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018r. (Dz. U. 2018 r. poz. 1000.), z ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.), z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29.04.2004 r. w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych jakim powinny odpowiadać urządzenia i systemy informatyczne służące do przetwarzania danych osobowych (Dz. U. Nr 100, poz.1024) oraz z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
- Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w zakresie niezbędnym do realizacji celu, w którym Klient przekazał swoje dane, to jest w celu zawarcia, zmiany, wykonania albo rozwiązania umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną oraz - pod warunkiem wyrażenia oddzielnej zgody przez Klienta – w celu informowania o nowych produktach, usługach oraz promocjach oferowanych przez sklep markoweobuwie.com.pl za pomocą poczty elektronicznej, telefonicznej lub sms.
- Administrator przetwarza następujące dane osobowe Klientów: imię i nazwisko albo nazwa, adres, numer telefonu, adres e-mail, ponadto w przypadku płatności przelewem tradycyjnym - numer rachunku bankowego, a w przypadku podmiotów prowadzących działalność gospodarczą także numer identyfikacji podatkowej NIP.
- Administrator z należytą starannością chroni dane osobowe przed dostępem osób nieuprawnionych i stosuje w tym celu odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w tym protokół SSL.
- Klient ma prawo wglądu do swoich danych, do ich poprawiania i uzupełniania, żądania ograniczenia przetwarzania i przenoszenia danych, a nadto prawo żądania usunięcia danych. Klient ma również prawo wniesienia skargi do urzędu właściwego do ochrony danych osobowych.
- Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych zamieszczone zostały w zakładce „Polityka prywatności” .
§ 3 Warunki i tryb zawarcia umowy sprzedaży
- Warunkiem zawarcia Umowy Sprzedaży jest uprzednie złożenie Zamówienia przez Klienta.
- Zamówienie Produktu, Klient może złożyć następującymi sposobami:
- przez Formularz Zamówienia, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
- pocztą elektroniczną pod adresem sklep@markoweobuwie.com.pl, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu,
- telefonicznie pod numerami: komórkowym 519 809 790 i stacjonarnym 68 42000678, od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00 oraz w soboty w godzinach od 10:00 do 14:00,
- za pomocą oprogramowania chat od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 14:00 oraz w soboty w godzinach od 10:00 do 18:00.
- Otrzymanie zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Klientowi i przyjmuje je do realizacji. Potwierdzenie otrzymania zamówienia i przyjęcie go do realizacji następuje przez wysłanie na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej, wiadomości zawierającej oświadczenie Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta potwierdzenia zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 4 Koszty, termin oraz sposoby dostawy
- Sprzedawca zapewnia dostawę Produktu do miejsca znajdującego się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wskazanego przez Klienta.
- Dostawa Produktu do miejsca wskazanego przez Klienta jest odpłatna, chyba że Sprzedawca zaoferował Klientowi bezpłatną dostawę, a Klient ofertę przyjął.
- Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
- Odbiór osobisty dostępny jest pod adresami: Wolsztyn ul. Doktora Kocha 56, Wolsztyn, ul. Doktora Kocha 17, w godzinach od 10:00 do 18:00, w soboty od 10:00 do 14:00, Nowy Tomyśl, ul. Poznańska 10, w godzinach od 9:00 do 19:00, w soboty od 9:00 do 14:00.
- Szczegółowe informacje o kosztach dostawy zawarte zostały w zakładce "Koszty i czas dostawy" zamieszczonej na każdej podstronie Sklepu Internetowego.
- Termin dostawy Produktu do miejsca wskazanego przez Klienta wynosi 7 Dni Roboczych, chyba że w opisie Produktu lub w trakcie składania zamówienia podano inny termin.
§ 5 Realizacja zamówienia
- Zamówienia realizowane są wyłącznie w dni robocze. Zamówienia złożone w dni ustawowo wolne od pracy są wykonywane pierwszego dnia roboczego następującego po dniu wolnym od pracy.
- W razie przejściowego braku zamówionego towaru w magazynie, czas realizacji zamówienia wydłuża się o czas niezbędny do sprowadzenia towaru. O konieczności sprowadzenia towaru oraz o przewidywanym terminie realizacji zamówienia Sprzedawca niezwłocznie powiadamia Klienta pocztą elektroniczną lub telefonicznie. Klient może zaakceptować przedłużony termin realizacji zamówienia albo zrezygnować z zamówienia.
- Towar opłacony przelewem, kartą kredytową lub w formie online jest wysyłany do Klienta po uprzednim wpłynięciu całej należności na konto bankowe Sprzedawcy.
- Dostawa zamówionego towaru następuje na adres wskazany przez Klienta, za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej DHL. Kupujący ponosi odpowiedzialność za skutki spowodowane błędnym oznaczeniem adresu dostawy.
- Czas realizacji zamówienia = czas przygotowania przesyłki przez Sprzedawcę + ewentualny czas transferu należności za towar + czas transportu przez przewoźnika.
§ 6 Dowód zakupu
- Dowodem zakupu towaru jest każdy dokument potwierdzający fakt jego zakupu, w szczególności paragon albo wystawiona przez Sprzedawcę faktura VAT dołączona do przesyłki towaru. Na podstawie dokumentu potwierdzającego fakt zakupu towaru można dokonać zwrotu, wymiany lub reklamacji towaru.
- Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z upoważnieniem Sprzedawcy do wystawienia faktury VAT bez konieczności uzyskania podpisu Klienta.
§ 7 Formy płatności
- Możliwe są następujące formy płatności za zamówiony towar:
- Za pobraniem – należność uiszczana jest w gotówce do rąk kuriera lub na poczcie przy odbiorze przesyłki.
- Kartą kredytową lub przelewem online w chwili składania zamówienia.
- Przelewem bankowym – na niżej wskazany numer konta bankowego, w terminie 7 dni roboczych licząc od daty złożenia zamówienia, pod rygorem jego wygaśnięcia.
- markoweobuwie.com.pl nr konta: 81 1020 4144 0000 6402 0147 6373 (w tytule przelewu należy wskazać numer zamówienia oraz imię i nazwisko kupującego).
- Wskazane wyżej płatności online i kartą kredytową dokonywane są z a pośrednictwem serwisu płatności.pl umożliwiającego autoryzację transakcji.
§ 8 Szczególne uprawnienia Konsumentów
- Konsumentem jest osoba fizyczna, która nabywa rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą.
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania.
- Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, Konsument może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- Jeżeli Konsument, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli Sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby Konsumenta na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.
- Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży bez podania przyczyny, informując o tym Sprzedawcę pocztą elektroniczną lub telefonicznie.
- Konsument może odstąpić od umowy sprzedaży wyłącznie w przypadku, gdy towar nie był używany, ani nie został w żaden sposób uszkodzony.
- W przypadku odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest odesłać towar do Sprzedawcy łącznie z pisemnym oświadczeniem o odstąpieniu od umowy, nie później niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia mu towaru. Odesłanie towaru powinno nastąpić na adres: markoweobuwie.com.pl, Wolsztyn, ul. Dr. Roberta Kocha 56, 64-200 Wolsztyn.
- Sprzedawca przesyła Konsumentowi pocztą elektroniczną fakturę korygującą w terminie 7 dni od daty otrzymania towaru zwróconego przez Konsumenta. Konsument potwierdza pocztą elektroniczną odbiór faktury korygującej.
- Pieniądze uiszczone przez Konsumenta tytułem ceny za odesłany towar zostaną zwrócone przelewem na wskazane przez Konsumenta konto bankowe w terminie do 14 dni od dnia potwierdzenia przez Konsumenta odbioru faktury korygującej. Zwracamy koszty przesyłki do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w naszej ofercie.
§ 9 Reklamacje produktów
- W przypadku stwierdzenia wady towaru Klient jest uprawniony do jego odesłania przesyłką pocztową na następujący adres: markoweobuwie.com.pl, 64-200 Wolsztyn ul. Dr. Roberta Kocha 56.
- Do odsyłanego towaru należy dołączyć opatrzony nagłówkiem „Reklamacja” opis wady towaru zawierający dane kontaktowe Klienta oraz dokument potwierdzający zakup towaru.
- Sprzedawca nie przyjmuje żadnych paczek odesłanych za pobraniem.
- Reklamacje rozpatrywane są w terminie 14 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę przesyłki z reklamowanym towarem. Po rozpatrzeniu reklamacji Sprzedawca powiadamia Klienta pocztą elektroniczną lub telefonicznie o sposobie jej załatwienia.
- W przypadku uznania reklamacji za zasadną, towar wadliwy zostanie naprawiony lub wymieniony na towar niewadliwy.
- W razie trudności z naprawieniem lub wymianą towaru Sprzedawca zwróci Klientowi równowartość uiszczonej przez niego ceny w terminie 7 dni od dnia stwierdzenia trudności.
§ 10 Usługi świadczone drogą elektroniczną
- Usługi świadczone drogą elektroniczną za pośrednictwem sklepu internetowego markoweobuwie.com.pl obejmują następujące ich rodzaje: a) prowadzenie kont Klientów, którzy dokonali rejestracji, b) umożliwienie składania zamówień poprzez wypełnienie formularza zamówienia, c) umożliwienie zamieszczania opinii o jakości obsługi oraz produktów oferowanych w sklepie internetowym markoweobuwie.com.pl, d)przesyłanie Klientom newsletterów, e) przedstawianie Klientom informacji o produktach skorelowanych z ich potrzebami.
- Usługi świadczone drogą elektroniczną są bezpłatne.
- Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną zawierane są na czas nieoznaczony, z wyjątkiem umów, których przedmiotem jest umożliwienie złożenia zamówienia w sklepie internetowym markoweobuwie.com.pl poprzez wypełnienie formularza zamówienia, które zawierane są na czas oznaczony i ustają z chwilą złożenia zamówienia.
- Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer , laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu, (2) dostęp do poczty elektronicznej, (3) przeglądarka internetowa Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej lub Opera w wersji 12.0 i wyższej lub Google Chrome w wersji 23.0 i wyższej lub Safari w wersji 5.0 i wyższej lub Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej, (4) zalecana rozdzielczość monitora: 1024x768, (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
- Klient obowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego zgodnie z prawem, z dobrymi obyczajami, z poszanowaniem dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Klient obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
- Tryb postępowania reklamacyjnego. Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną Klient może wnosić pisemnie na adres ul. Doktora Kocha 56, 64-200 Wolsztyn albo w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@markoweobuwie.com.pl.
- W reklamacji celowe jest oznaczenie rodzaju oraz daty powstania nieprawidłowości oraz podanie innych istotnych okoliczności mogących mieć wpływ na sposób załatwienie reklamacji, a także sformułowanie żądania Klienta i podanie jego danych kontaktowych.
- Sprzedawca powiadomi Klienta o sposobie załatwienia reklamacji bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od daty wpływu reklamacji.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z umowy sprzedaży jest sąd właściwy według powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Sprzedawca zastrzega sobie możliwość zmiany regulaminu. W przypadku umów nie mających charakteru ciągłego, np. umowy sprzedaży, zmiana regulaminu nie naruszy praw Klientów nabytych przed zmianą regulaminu. W przypadku umowy o charakterze ciągłym, np. umowa o świadczenie usług elektronicznych, zmiana regulaminu wywoła skutki prawne wobec Klienta tylko wtedy, jeżeli Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianie regulaminu i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni licząc do dnia otrzymania powiadomienia.
- W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie odpowiednie przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.). Do umów sprzedaży zawartych z Klientami będącymi Konsumentami znajdują zastosowanie ponadto przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (t. j. Dz. U. 2017, poz. 683 ze zm.).